Dienstag, 4. Februar 2020

Holocaust-Tweet von Propagandakind Bana Alabed gelöscht

Syrienkrieg, 2016: Harte Kriegspropaganda unter Missbrauch eines siebenjährigen Mädchens – und unter Missbrauch des Holocaust. Angeblich twitterte die kleine Bana Alabed und nicht der britische Geheimdienst auf Englisch Sätze wie „Dear world, it’s better to start 3rd world war instead of letting Russia & assad commit #HolocaustAleppo“ oder „I take a mission to save as many lives as I can. It’s my duty. It’s everyone’s duty. Wake up & do something today“.

Die Spuren der Propaganda mit dem siebenjährigen Twittermädchen Bana Alabed werden zusehends verwischt (und man versucht, Kritiker mundtot zu machen). Das Mädchen muss heute mit Leuten wie Madelaine Albright (Albright: „500000 tote Kinder durch Irak-Sanktionen waren den Preis wert.“) als Propagandamaskottchen durch die Welt tingeln und sich Freiheitsmedaillen umhängen lassen.

Der Holocaust-Tweet „von Bana“, die übrigens passend dazu zunächst in Anne-Frank-Pose in die veröffentlichte Meinung eingeführt wurde, ist nicht mehr regulär bei Twitter zu finden. Dafür kann er aber noch über das Webarchiv archive.is aufgerufen werden. Dort werden auch alte Versionen von Webseiten gespeichert.

Ich habe nach meinen Erfahrungen in den letzten Jahren diesen Screenshot nicht ohne Grund angefertig! Ich versichere hiermit an Eides statt, daß ich diesen Screenshot
unter folgender Adresse selbst angefertigt habe: habe:
https://archive.is/20161203133922/https://twitter.com/alabedbana/status/781597903924125697 

mehr:
- Holocaust-Tweet von Propagandakind Bana Alabed gelöscht (Jens Bernert, Blauer Bote, 02.02.2020)
siehe auch:
Twittermädchen Bana Alabed – Twitter-Redaktionsleiter Naher Osten ist PsyOps-Offizier der britischen Armee (Post, 15.10.2019)
Das transatlantische Narrativ und die Meinungsfreiheit: Da prallen Welten aufeinander (Post, 27.05.2019)
Die unwiderstehliche Geschichte vom twitternden Mädchen aus Aleppo (Kommentar von Stefan Niggemeier, uebermedien.de, 18.07.2017)

Palestine, Syria, White Helmets and Bana al-Abed – Tareq Haddad speaks to Eva Bartlett {1:13:15}

Conversations
Am 26.01.2020 veröffentlicht 
Former Newsweek journalist Tareq Haddad speaks to Eva Bartlett, an award-winning independent journalist and activist.
They discuss Eva's early history, including her early days in Gaza and the West Bank, and how she transitioned into journalism in addition to addressing the large backlash and smears she faced.
Please follow Eva's work here:
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Pax Americana und Offene Psychiatrie…

State of the Union 2020: Highlights from Donald Trump’s speech {13:58}

Global News
Am 04.02.2020 veröffentlicht 
U.S. President Donald Trump touted America’s economic growth, praised the formation of the U.S. Space Force and promised the country would be the first to plant its flag on Mars as he delivered his third State of the Union address on Tuesday, February 4, 2020.
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The Politics Behind Clapping (Or Not) For the State of the Union | NYT {3:39}

The New York Times
Am 31.01.2018 veröffentlicht 
President Trump's State of the Union address was like partisan Pilates for some in the crowd. We broke down the politics behind the reactions from Democrats and Republicans.
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Even playing Donald Rumsfeld Steve Carell can’t resist from laughing. vicemovie stevecarell {0:36}

Daniel Fort
Am 08.01.2019 veröffentlicht 
Steve Carell laughing
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Catch-22 (4/10) Movie CLIP - I'm Desperate (1970) HD {2:40}

Movieclips
Am 23.11.2011 veröffentlicht 
CLIP DESCRIPTION:
When Yossarian (Alan Arkin) is injured, his desperation to leave the military is increased.
FILM DESCRIPTION:
Director Mike Nichols and writer-actor Buck Henry followed their enormous hit The Graduate (1967) with this timely adaptation of Joseph Heller's satiric antiwar novel. Haunted by the death of a young gunner, all-too-sane Capt. Yossarian (Alan Arkin) wants out of the rest of his WW II bombing missions, but publicity-obsessed commander Colonel Cathcart (Martin Balsam) and his yes man, Colonel Korn (Henry), keep raising the number of missions that Yossarian and his comrades are required to fly. After Doc Daneeka (Jack Gilford) tells Yossarian that he cannot declare him insane if Yossarian knows that it's insane to keep flying, Yossarian tries to play crazy by, among other things, showing up nude in front of despotic General Dreedle (Orson Welles). As all of Yossarian's initially even-keeled friends, such as Nately (Art Garfunkel) and Dobbs (Martin Sheen), genuinely lose their heads, and the troop's supplies are bartered away for profit by the ultra-entrepreneurial Milo Minderbinder (Jon Voight), Yossarian realizes that the whole system has lost it, and he can either play along or jump ship. Though not about Vietnam, Catch-22's ludicrous military machinations directly evoked its contemporary context in the Vietnam era. Cathcart and Dreedle care more about the appearance of power than about victory, and Milo cares for money above all, as the complex narrative structure of Yossarian's flashbacks renders the escalating events appropriately surreal. Confident that the combination of a hot director and a popular, culturally relevant novel would spell blockbuster, Paramount spent a great deal of money on Catch-22, but it wound up getting trumped by another 1970 antiwar farce: Robert Altman's MASH. With audiences opting for Altman's casual Korean War iconoclasm over Nichols' more polished symbolism, the highly anticipated Catch-22 flopped, although the New York Film Critics Circle did acknowledge Arkin and Nichols. Despite this reception, Catch-22's ensemble cast and pungent sensibility effectively underline the insanity of war, Vietnam and otherwise.
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Assange: UN-Folterexperte wirft Behörden "konstruierte Vergewaltigung" vor

UN-Sonderberichterstatter Melzer klagt über massive Rechtsbeugung im Fall Julian Assange. Das Ganze sei ein Skandal, die Pressefreiheit stehe auf dem Spiel.

Eine konstruierte Vergewaltigung, manipulierte Beweise, befangene Richter – der UN-Sonderberichterstatter für Folter, Nils Melzer, sieht in der Causa Julian Assange ein "mörderisches System" am Werk, um mit einem Schauprozess an dem Wikileaks-Gründer ein Exempel zu statuieren und andere Journalisten einzuschüchtern.

Das wirklich Erschreckende an diesem Fall ist für den Schweizer Rechtsprofessor "der rechtsfreie Raum, der sich entwickelt hat: Mächtige können straflos über Leichen gehen, und aus Journalismus wird Spionage. Es wird ein Verbrechen, die Wahrheit zu sagen."

mehr:
- Ein Dokument, das belegt: Der „Westen“ ist eine kriminelle Vereinigung. Wir sind wahrlich nicht die Guten. (Stefan Krempl, heise online, 03.02.2020)
siehe auch:
Ein Dokument, das belegt: Der „Westen“ ist eine kriminelle Vereinigung. Wir sind wahrlich nicht die Guten. (Albrecht Müller, NachDenkSeiten, 02.02.2020)
Mitglieder des Europarates rufen zu Hilfe für Julian Assange auf (Harald Neuber, Telepolis, 29.01.2020)
- Wenn Enthüllungsjournalisten wie Greenwald vor Gericht gezerrt werden (Ralf Streck, Telepolis, 28.01.2020)
Häftlinge sollen sich im Hochsicherheitsgefängnis Belmarsh für Assange eingesetzt haben (Florian Rötzer, Telepolis, 27.01.2020)
Ärzte: »Assange könnte sterben« (Post, 25.11.2019)

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